Eltelt hát egy hónap, és a márciusi kitekintő által taglalt filmek nagy részét bemutatták, megvoltak a nagy sikerek és bukások, meglepetések, és csalódások. Vajon a két versenytárs közül melyik mese szerepelt jobban? A G. I. Joe: Megtorlás mekkorát bukott? Lássuk.

A hónap három nagy blockbustere közül végül az Oz the Great and Powerful győzedelmeskedett. Az amerikai nyitóhétvégén 79 milliót kasszírozott a produkció, és világszinten azóta 412 milliónál tart, ami nem rossz eredmény, de a film nézői a vártnál talán kissé gyorsabban párolognak el. A hasonló tematikájú Alice in Wonderland alacsonyabb költségvetéssel, magasabb nyitóhétvégével és alacsonyabb csökkenéseivel gyorsan leiskolázta Oz-t. Persze igazi problémával a film készítői nem néznek szembe, a film gigantikus számokat produkál, és a sokak által várt bukás helyett a menybe ment Raimi filmje. Személy szerint nem vagyok oda ennek a közepes, de tűrhető produkciónak a hatalmas sikerétől, miközben a fontosabb filmek alig termelnek pénzt. Talán jobb lett volna, ha megbukik ez a film, megmutatva a hollywoodi producereknek, hogy jobb lenne valami eredetivel elő állni a sok folytatás/remake/rebott/prequel/spin-off között. Persze ezek hiú ábrándok, és a Disney már be is jelentette a folytatást, valamint elkezdett dolgozni egy újabb klasszikus mese lehúzásán, Alice és Oz után most a Beauty and the Beast remake-jét szeretnék tető alá hozni. Milyen eredeti.

Eközben a vetélytárs meseadaptáció rettenetes számokat produkált. A Jack the Giant Slayer 195 millió dollárt kóstált, és az elhalasztott premier nem tett jót a filmnek: 27 milliót kapart össze Amerikában a nyitó hétvégén. Ezzel a legpesszimistább becsléseket is alulmúlta, és az év eddigi legnagyobb bukása lett. Világszinten azóta 157 milkót szedett össze, miközben lassan kifut a mozikból, tehát kb. ez lesz a végső összeg, plusz még 10-20 millió. A sikerhez szükséges 440-450 millió hihetetlenül távol van, elérhetetlen magasságokban. Nem is értem, kinek jutott eszébe ennyi pénzből, ilyen tisztázatlan célközönségnek készült filmet átengedni a rostán, és zöld utat adni neki. A rendező, Bryan Singer karrierje nem fog bele törni, azóta már a legújabb filmjén dolgozik, és jövő nyáron mozikba is kerül az X-men: Days of Future Past. Viszont a stúdiónak nagyon rosszkor jött a bukás, ugyanis a Warner Bros. még magához sem tért, hogy az idei összes filmjük bukott, jött az újabb csapás. Először a Bullet to the Head, majd a Gangster's Squad, aztán Beautiful Creatures és ez.

...és a The Incredible Burt Wonderstone. A Warner vígjátéka 30 millió dollárt emésztett fel, és siralmas, 10 milliós amerikai nyitó hétvégét produkált. Azóta 20 milliója van már, és jelenleg még csak Amerikában fut, de ez akkor is bukás. A kritikák és nézők egyaránt fanyalognak, így nincs semmi, ami megmenthetné a filmet.

A G. I. Joe: The Rise of Cobra anno nem produkált szép számokat, sőt, bukott egy jót, de a Paramount nem akarta veszni hagyni a franchise-t, és alacsonyabb költségekkel küldte mozikba a folytatást. A folytonos halasztgatások miatt mindenki iszonyatos teljesítményt jósolt a produkciónak, és senki

nem értette, a Paramount miért akart még több pénzt veszteni ezzel a sorozattal. Az első megdöbbenés az eleinte pozitív kritikák voltak, majd következett a nyitó hétvége, ami világszinten 131 millió dollár, csak Amerikában pedig 51 milka. Tehát a Paramount számításai bejöttek, habár én azért nem igen hiszem el, hogy a 130 milliós büdzséből kijöttek volna az újraforgatások költségei is, és Channing Tatum utólagos gázsija is benne volna, de végül is ezek a hivatalos számok. A folytatást már bejelentették, és igazából nem tudok nem örülni a sikernek. A G. I. Joe filmek, ha nem is a film készítés magasiskoláját képviselik, de szórakoztatóak a maguk nemében. Így akár felőlem jöhet az a harmadik etap.

A The Croods langyos teljesítménye nem meglepő: gyerekkel most inkább az Oz-ra ülnek be az emberek, és igazából nem is baj ez. 227 milliója azért így is van, de a felét sem érdemli meg, sem a kritikusok szerint, sem a nézők szerint. Nem kavar túl nagy vihart, de csendben azért megszedte magát, a 135 milliós költségek tükrében pedig nem áll rosszul.

Meglepően jól teljesített az Olympos Has Fallen című akciófilm. A 70 milliós büdzsére 30 milliós amerikai nyitóhétvégével válaszolt, és világszinten 60 milkát már össze szedett. Gerald Butler rég nem volt ennyire kelendő, és a Fehér Ház megtámadása is jó sztorinak bizonyult, hogy a nézők ezt válasszák. 

Szerencsére leszerepelt a The Host című megagiccs, 40 milliót szántak rá a producerek és 10 milliót a nézők, ami a Twilight-szerző Stephenie Meyer-től rettenetes teljesítmény. A sci-fi romantikus tinidráma kevés embert érdekelt, és még csak Amerikában mutatták be, de a nézői visszajelzések nagyon rosszak.

A Spring Breakers 12 milliónál jár, ami az 5 milliós büdzsénél tök jó eredmény. Valószínűleg még fog az feljebb is menni, de már most jól áll a film. A Silver Linings Playbook pedig a 21 milliós költségeit 222 milliós bevétellel koronázta meg, David O. Russel pedig azóta már forgatja az American Bullshit című következő produkcióját, a siker fényében nem tűnik gyorsnak a tempó. Már csak pár százezer dollárt tesz hozzá tetemes bevételéhez az Identity Thief, de a nézők lassan teljesen otthagyták a filmet. Nem baj az.

Ez volt tehát március a mozikban. Nem volt rossz hónap, de április még izgalmasabbnak néz ki, főleg mert végre elér a magyar mozikba a The Master című remekmű. Kritika még a héten érkezik róla.

A bejegyzés trackback címe:

https://northopbluray.blog.hu/api/trackback/id/tr85138546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása